tisdag, november 27, 2007

tjohoo, vad det är kallt och jag har köpt en rosa laptop!!

Underbara härliga sol, vad det gör mkt att solen skiner, trots att det är kallt känns livet toppen!!!

Hoppas att det blir litet snö nu,för jul känslans skull.Jag är mkt för julkänsla för tillfället då vi/jag arbetar med JuliKvarnbyn som är en julmarknad med designers hantverkare konstnärer choklatier och ost kvarn som inslag i juligheten.Det är massor av roliga uppträdanden av barn och ungdomar från mölndals kulturskola och jag har precis fått klartecken från ett gäng lindihopps handsare att de kommer uppträda på söndag.Det är helt enkelt sagolikt när man får möjlighet att knyta ihop ett gäng roliga människor och göra något kreativt och upplyftasnde tillsammans.

I helgen hade vi ca 6-7000 besökare som vandrade runt i kvarnbyns genuina miljöer och njöt av alla roliga verksamheter.Har du aldrig varit i Kvarnbyn ta dej en titt nästa gång du har vägarna förbi mölndal och mölndalskråka, helt galet mysigt område.

Nu är det äntligen dags att pynta inför jul och advent och jag har så smått sattigång att hänga upp godis girlanger i fönstrena hemma, hittade en konstgjord slinga med godisar i tovad ull när vi var i London för en vecka sedan.Det blir en go pepparkakig känsla i hela huset när man får upp en massa girlanger och får tända ljus och sätta fram gotte skålar och änglar.


Jag kan inte hjälpa att det känns som att vi glittrar för litet i det här landet,använd fler ljusslingor mer glitter fler dekorationer och var litet mindre praktiska så blir livet roligare glittrigare och mer glamoröst, jag älskar glamour, vem gör egentligen inte det?Svep in dej och dina vänner i en glittrig dimma i advents tid, bjud på glögg och spritsade pepparkakor,glittriga karameller och glittrande skratt så känns december mkt ljusare, vänner är ändå det bästa glittret i vardagen!!

Jag har alldeles nyss införskaffat en rosa laptop, det gör inte bara bloggandet lättare utan även tisdagen glittrigare....

Förresten, i London hittade vi även ett helt fantastiskt halsband i regnbågens färger, swarowskikristall och JÄTTE stora stenar, tyvärr blir det litet väl dyrt men det går helt enkelt inte att tänka sej en vackrare julklapp.

Ha en underbar dag, se fram emot tätare bloggande från min sida och glöm inte att prinsessor bajsar glitter och har ett doftande rosen fnitter...

/ kram malin

1 kommentar:

  1. Hey! Tack för hörsammandet av mina böner om nya blogginlägg :D
    Och jag håller helt med dig, Sverige är ett alldeles för GRÅTT och allvarligt land!

    SvaraRadera