söndag, juni 18, 2006

Tjohoo!!!

Nu är det sommar,som vi väntat på. Jag har aldrig i hela mitt liv ätit så många is glassar som den gågna veckan....

Förra helgen arbetade jag med en modevisning i en av Göteborgs gamla vagnshallar på Magasinsgatan, underbar lokal att jobba med och i.Den ruffa miljön skänker all den känsla av tidens vingslag man vill förmedla till åskådare och deltagare,underbart.

De stilar vi ville visa handlar om självsäkerhet och att våga!Här är är ett litet smakprov på den mer romantiska stilen som syns i sommar. Essy har en underbar klänning från Drömma som är en liten helt underbar secondhand butik i Haga.



Den som inte varit där och tittat borde ta sig en extra sväng om; läckerblandning mellan secondhand och ny design.Jag skulle vilja påstå att namnet talar för sej själv; Drömma...Skinn kepsen med överdriven skärm har märket tes producerat.Jag måste säga att det känns riktigt nytt och fräscht, med kepsar av olika slag.(konstigt att det gör det VARJE säsong)

Allt från vega mössa i sailorstil till modifierade army kepor med öljetter och strass, gubbkepsar och virkade 60-talskepsar i bomullsgarn känns som det optimala pricken över i plagget denna sommar, tänk vad skönt sedan att inte behöva fixa håret varje morgon....

Jag läste i en bok jag fått av en vän om svarta kvinnor och deras kyrk hattar(amerikansk, såklart) att en hatt kan få vem som helst att glimmra även en bad hair day och jag lovar, det stämmer.

Hattar i alla dess skepnader förhöjjer vilken bärare som helst.Det är helt enkelt inte nog med att man sträcker på sej litet extra med en hatt på huvudet , dessutom skänker det en xtra touch av glam till bäraren, härligt va?!

När i allsin dar ska man då bära hatt? När som helst så klart, det krävs tvärtemot vad många säger ingen särskild dresskod det gäller bara att hitta ett gäng hattar som man trivs i och kombinera dem med så stilbrytande plagg som möjligt.Till och med en vidbrättad hatt med flor kan bli en vardags hatt buren till bomullstunika, jeans och kilklack, gärna i kork.Det gäller som vanligt att våga sträcka på sig och inte vara rädd för att se ut som att man är någon, det är du ju.

Vi borde alla ta oss själva på litet mindre allvar och inte vara rädda för att sticka ut och bjuda på oss själva och våra drömmar.Det är trots allt så att en grå mus som gör allt för att smälta in inte får lika många komplimanger som en påfågel, och tillåt mej att påstå att det faktiskt är så att man växer av beröm och komplimanger, det gör oss starkare mer modiga och jag vågar påstå att vi tar mer plats och uträttar mer.Alltså våga se ut som att du tror att du är någon,jag försäkrar dej om att det bara gör allt litet roligare, både för dej själv och din omgivning. En vardags prinsessa är vad vi alla innerst inne är så varför inte släppa fram henne litet då och då.Låta henne packa en korg med gott från konsum eller ica och släpa ut dej i solen och ta den tillvara när den ändå är här.Låt vardags prinsessan i dej ta ett stort utrymme och låt henne göra dom där lyxiga sakerna, ha hatt, bära kjol, picknicka i parken och sist men inte minst äta hur många is glassar som du vill!!


Ha det hääärligt kram/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar