torsdag, juli 10, 2008

muffinsmode och träskor

I dag igår och i förrgår bakade jag de mest fantastiska små muffins eller som det ju så trendigt ska kallas- cup cake (det är ju engelska lixom...o väldigt coooolt....)jag vet inte just om det var coool jag kände mej när jag svettig bakade den ena muffins plåten efter den andra men det blev önskat resultat när kunderna lyckliga gick från butiken mumsandes på en rosa glaserad muffins med blommor och strössel.

Om sanningen ska fram är jag varken förtjust i att baka eller äta kakor men jag älskar känslan som hembakat framkallar och så älskar jag att dekorera.
Dessutom måste jag säga att jag är helt såld på formen av muffins och prinsesstårtor,vi har precis just idag gjort iordning en liten uteplats för alla och en var som vill slå sej ner en stund på PrickigKatts innergård och till den sydde jag två prinsesstårte kuddar i prickigt grönt och vitt tyg,bild på dessa kommer samtidigt som prinsesstårte hatt- bilden jag lovade häromdagen, jag är inte riktigt i synk med min kamera nämligen.

Som kontrast till allt detta både bildligen och smakligen söta så har vi i dag packat upp träträllor från skåne i butiken, dom var så där härligt 70 tals aktiga i flätat skinn med slingback, det är ju det jag säger, att långa kjolar slokhatt och trällor gör denna sommar komplett, lägg därtill en och annan vinatage klänning i urtvättat blommönster så är livet fabulöst.

Efter tre hektiska dagar i Göteborg är det nu dags att åter igen bege sej till Grebbestad och bryggshoppen där, inte för att det är mindre hektiskt där men det är ju alltid mumsigt med miljöombyteJag har dock tänkt mej att ta med ett gäng muffins dit också för att bära med mej av den mjuka sköna vänliga känslan som hembakat ger, och så blir man ju poppis också........


Så i morgon kan ni se mej i nya trällor och med hellång kjol/klänning skridandes omkring bland båtarna i Grebbestad med en slokhatt på huvudet ivrigt förespråkande att muffins man blir bjuden på är i total avsaknad av kalorier.

Du ....sträck på dej tro att du är någon, det är du ju!!- och glöm inte att prinsessor bajsar glitter och orkar sjukt mycket mer än du kan ana.


/ Kram malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar