torsdag, juli 24, 2008

snyftlåtar, har också ett budskap :)

Vem i allvärlden har sagt att det är fel med smöriga snyft låtar och att dom inte säger något alls??Att dom skulle vara banala.........

Ja, inte vet jag men någon är det säkert för det brukar vara den allmänt rådande åsikten. Jag kan ju erkänna att jag också annammat den men så en dag då jag körde mellan Grebbestad och Göteborg som så många mornar förut,har jag endast lyckats ratta in radio p4.

Till min fantastiska förvåning spelar dom Whitney Houston,-I belive the children are the future, och till min ännu större förvåning gråter jag så det skvalar, dessutom kan jag uppenbarligen hela låten.Inte nog med detta, jag har tydligen under de minst 20 år som gått sedan låten först kom inte förstått meningen med den, men där på vägen mellan Grebbe och Gbg så slår det mej med full kraft, kanske var det en för tidig morgon kanske var det något annat men,

- Lerning to love your self it is the greatest love of all-

är ju faktiskt helt fantastiskt!!! något att tänka på när man vaknar på morgonen och blickar mot spegelbilden som trött sömnruffsig och litet svullen blickar till baka.

Hur det än går, var jag än är så har jag ju mej själv , och då är det ju himla praktiskt att älska mej.

Tänk på det och på att ha det fantstiskt bra så ska den här lilla smör klicken, dvs jag, åter en gång köra mellan Grebbe och Gbg och med litet tur får jag insikt om någon ny djup sångtext tex I´m a barbie girl eller någon annan högoddsare.

Ha det underbart i sommar -solen sträck på dej och gör inte som Whitney(göm dej i snö...) utan tro att du är någon och kör järnet.

Glöm inte att riktiga prinsessor, du och jag, bajsar glitter.

Kramar mallan

4 kommentarer:

  1. Hej! Hittade hit via prickig katts hemsida..brukar kika in där och njuta av allt fint då jag bor långt från en prickig katt butik. Blev såklart tokigt nyfiken på var/när/hur detta hemmahos repotage finns för oss att läsa?

    kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan i härliga sommarvädret
    Tänkte bara meddela att jag gett dig en award på min blogg för din underskönt och humoristiskt härliga blogg som man blir glitterglad när man läser ;-)))
    Världen behöver med glädje
    Tack...

    Ha de gott and take care

    /Emma

    SvaraRadera
  3. Även jag har "nominerat" dig och din sprudlande, härliga blogg. Tack för glittrande bajs och livsbejakande inspiration!

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att hitta din blogg du härliga. Jag satt så sent som idag och tänkte på prickig katt och att om det fanns en enda butik jag skulle kunna tänka mig att jobba i så är det hos er, att vara omgiven av alla dessa fina saker och trevliga människor det skulle ja kunna stå ut med. Men på måndag stundar studier, men jag kommer snart in i hos er och får mig en dos av allt det fina.

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera