onsdag, juli 16, 2008

Regn kan ju också vara kul!!

Hur kul är det igentligen med regn? är frågan man ställer sej dessa regninga dagar. Gråa moln så långt ögat når lägger sej som en stor fet sardin på den invärtes stämningen och jag har ialla fall inte lust att göra något annat än att dra täcket över huvudet och sooooova. Betänk då att jag inte äns gillar att sova! I mitt tycke är det ett extremt slöseri med tid att sova. Att det ska gå åt så många dagar timmar och kanske år av ens tid till detta är för mej ett mysterium.

Nog om detta. Hursom helst så finns det blott en sak, kanske två som gör det värt att gå ut dessa tråkiga dagar. Då tänker jag på färgglad shopping! Det är helt galet vad det kan lyfta dagen med ett par nyinförskaffade my melody trosor från H&M. Och då menar jag inte de läskiga stringtanga trollorna som ingen människa kan förstå att de tagit in, utan de höga fina med rosetten på. En klar glädje höjjare denna grååa dag, för att inte tala om det fina, fina secondhand nattlinnet jag fyndade på Erikshjälpen för blott 15 kr. Det kommer att bli en dröm att ha det till spets underklänning och läcker pillerburks hatt.

Så är det ju det faktum att jag oftast blir glad av att bara vakna som ju alltid gör det värt att gå ut, så klart..... och det nyinförskaffade paraplyet med kinesisk tipp från PrickigKatt som gör att även regninga dagar känns soliga torra och ganska happy.

Igentligen är det väl bara att skita i de gråa molenen och hänge sej åt något roligt så känns det med äns mycket bättre.

Jag har som plan att hänge mej åt min färgglada shopping och mina deckare och se tiden an med tillförsikt i väntan på soligare dagar mindre regn och mera värme. Kanske är detta också ett gyllene tillfälle att baka ännu fler muffins och måla möblerna hemma i ännu fler färger. Hmm-det kanske är något att hänge sej åt.

Jag tror bannemej att det får bli en runda via ica maxi innan hemgång i kväll så jag får med mej någon rackarns läcker vägg kulör att dränka molntussarna i, underbart!!

Den som lever lär väl se om det blir någon målning av, eller om det fortfarande bara är moln som ligger över himlen och vardagsrummet i morgon.

kram/ malin

...och du, för guds- och alla rara änglars skull, glöm inte att prinsessor bajsar glitter och har ett glittrande hallonfnitter.

1 kommentar:

  1. Ja visst kan även regn va härligt, åtminstone om man har barnasinnet kvar... "Ååååh det ösregnar, jag vill gå uuut!" jublar min dotter som ÄLSKAR alla väder. Då är det bara att hänga på hennes entusiasm och se det fantastiska livfulla i denna skyöppning...
    Härligt också att hitta din inspirerande, fascinerande blogg! Du, liksom min dotter, smittar av dig med din sprudlande entusiasm och livsglädje!
    Love/Lisa

    SvaraRadera