måndag, juni 23, 2008

Slaget om sneakersen.

Fixa-listan rullar kilometer lång efter hallgolvet och räkningshögen har tagit proportioner som får lutande tornet i Pisa att blekna, att jobba med det man vill är bara rooooligt.

Sambon och kompanionen verkar mest vara helt okommunicerbar och allmänt sett från en annan planet. Som sagt att driva eget och göra det man vill är baaaara roligt.

Fortfarande är jag chockad efter att ha upptäckt att tankens Malin inte stämmer överrens med verklighetens. Kall är känslan av att det inte i dag heller blickar en blond skönhet från spegeln i hallen utan en spretig mörkhårig toka.

Fortfarande tjurar den undersköna efter morgonrens slag om högklackat eller sneakers. Självsäkert satte jag ner foten i morse och hävdade bestämt att sneakers är såååå mycket coolare än höga klackar. Fröken underskön genomskådade naturligtvis och lät sej inte övertygas men nu glider jag smidigt fram i nya sneakers i lila och orange trots allt, medans hon tjurigt gnatar i huvudet om att det ser läckrare ut med de svarta döskalle pumpsen. Men ursäkta mej - sååå mycket skönare det här är.

Sneakers coola eller ej gör det i alla fall möjligt att hinna med spårvagnen och att på ett ovanligt smidigt sätt hålla sej ståeende i densamma när den kränger runt Göteborgs backar och krön.

Tacka vet jag när jag vinner slagen mot fröken underskön och får göra som jag vill!!

Tänk på att prinsessor bajsar glitter och att det är viktigt, ja kanske livsavgörande att säga ifrån mot fröken underskön en och annan gång.

Må väl lev livet och kör järnet.

/ Kram malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar