tisdag, juni 03, 2008

tankar om inredningsreportage


Tjohoo!!!

I bland behöver man komma ihåg att komma ihåg att livet är riktigt härligt!!

Jag ser mej omkring i det allmänt röriga huset som jag kallar hem och funderar över hur det kunde bli så här. Kläder överallt, jag menar överallt och änglatofflor i varje hörn. Det ser ut som om det börjat växa något i badrummet, det visar sej vara ett tvätt monster som tar oanade proportioner.

I disken samlas hälften av bohaget tyvärr i odiskat skick och i kylskåpet verkar det som om någon odlar sammet..... blääää!

Vi bor i ett mycket litet hus med ytterst få rum och MASSOR av prylar så oordningen kan se oöverstiglig ut men tar max en timme att fixa iordning, lyckans mej, och då är även trappstädning inkluderat. Därför är det ännu mer obegripligt att man väntar tills huset ser ut som om det hyser en åttabarnsfamilj med kraftigt nedsatt ordningssinne innan städtanten i en sätter fart och fixar och gnor så att det skiner i varje vrå.

Häromdagen skedde i alla fall ett under och jag tog mej själv i hampan vid läggningstid och sorterade upp oredan. Hör och häpna, dagen efteråt dyker mina svärföräldrar upp som gubben i lådan, ibland är saker och ting meningen!!

Under eftermiddagen sitter min svärfar i trädgården, läser tidningen och dricker en öl när en kvinna släntrar in och gör honom sällskap. Det visar sej att hon är journalist och gärna skulle vilja göra ett hemmahos reportage hos honom. Efter en stunds funderande inser han att det inte är hemma hos honom utan hemma hos oss som reportaget skall göras!!

Han ringer i panik till mej som är i butiken och undrar vad han skall göra. Min svärmor, som använt en av mina stolar som salladsskål ( det låter konstigt men är sannt), börjar spännt att flytta om så att det ska se ut som när hon kom.

Jag pratar med den trevliga journalisten och känner att den där städningen jag lyckades genomföra verkligen var ett lyckokast och bestämmer att hon är välkommen till oss på fika någon dag senare.

Skööönt kan det kännas att ha städat ibland alltså, mycket skönt.

Så nu mina vänner kan man snart läsa om Malin och Simon som bor i ett litet hus som var i stort renoveringsbehov när paret flyttade in, där gammalt och nytt samsas med ikea, där innehavarna i huset själva designat sin salladsstol och där tavlorna är målade av goda vänner som är konstnärer.....

Visst fick jag med allt som de brukar skriva i inrednings magasin där, det värsta är väl möjligen att det är sannt. Oops det var så sannt, mycket av inredningen har paret köpt på sina många resor utomlands: där satt den!!!!

Som sagt, ibland behöver man komma ihåg att komma ihåg att livet är härligt!!

Puss och kram ha en underbart underskön dag och glöm aldrig, prinsessor bajsar glitter och vad än folk säger, är du en vardagsprinsessa!!

/ Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar